Rabu, 5 Oktober 2011

bersediakah aku utk STPM nie???

bersedia ke aku utk STPM nie?. tah la.. perasaan aku skrg bercampur2.. aku pun xtahu nak buat skrg nie.. aku buntu!!! result trial aku teruk kot.. cikgu pun da bising.. semua da menurun.. aku pun xtahu sbb ap.. tp sejak arwah opah xde, aku xde semangat nak study.. aku rasa hilang something y sgt2 berharga buat aku.. org lain xkn paham perasaan aku.. ye, org mungkin blh ckp, jgn pikirkan sgt,. y da pergi tu biarkan pergi.. tapi dorg xtahu perasaan sebenar bila org y kita syg tinggalkan kita.. bg dorg senang la ckp.. cuba benda tu jd kat dorg, dan aku pulak y cakap mcm tu kat dorg.. 'lupakan je.. org da xde, jgn diingatkan lagi..' mst korg pun akan ckp, xde sape blh paham perasaan korg.. sama la mcm y aku rasa.. bercakap mmg senang kan.. tp utk rasa benda tu, mmg susah..

sekarang ni, cikgu pulak bising2 sbb peratus sekolah da jatuh.. aku pelik la.. cikgu lbh penting kedudukan sekolah atau kejayaan pelajar.. cikgu seolah2 paksa pelajar blaja sungguh2 utk tingkatkan prestasi sekolah.. tapi aku x nafikan, mmg exam tu penting utk menunjukkan prestasi sekolah.. tapi jgn la sampai pelajar y jd mangsa.. ktorg pun ad persaan.. x salah cikgu nak marah utk tingkatkan motivasi dlm diri ktorg, tp jgn la sampai merendah2 kan ktorg.. ktorg perlukan perhatian dan motivasi y membina utk naikkan balik semangat ktorg nie..

hmm.. aku pun da xtahu nak cakap ap.. cuma skrg aku buat ap y termampu aku jer.. aku rasa kwn2 aku pun mcm tu jgk.. dorg pun ad masalah msg2.. masalah y kdg2 x blh nak dihuraikan dan diceritakan.. ap pun, aku doakan kejayaan aku dan kwn2 aku.. semoga kami semua dpt masuk ke U y kami semua inginkan.. dan berjaya di dunia dan akhirat.. Amin..

Buat arwah opah, ebab sentiasa syg opah.. ebab x penah rasa pun opah tinggalkan ebab.. kasih sayang opah sentiasa ad dgn ebab sampai bila2.. ebab tunggu opah dlm setiap mimpi2 ebab.. buat arwah nenek, ebab pun syg nenek jugak.. mcm mne ebab nk lupakan org yang selalu ajr ebab solat n mengaji.. bwk ebab g jln2 naik motor.. selalu back up ebab.. I love both of u so much.. until 4ever..

buat mak pulak, ebab sentiasa syg mak.. tq so much sbb selalu igtkan ebab tentang solat n lain2..
selalu bg semangat n motivasi kat ebab..sayangmakselalu..:-)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan