Selasa, 26 Jun 2012

Diari 1~~ Pernah ke korang tengok aku sedih??

Assalamualaikum semua.. Apasal tah tengah2 hari panas ni tiba2 nak sedih pulak.. Aishh , pernah tak korang tengok aku sedih / muka muram? Mesti jawapannya tak pernahkan , opkoslah tak pernah sebab korang selalu tengok aku happy je.. Senyum memanjang , sengih sana sini , ketawa tak ingat , keluar sama2 dengan korang tapi dalam hati aku ni ada ketidakgembiraan di situ.. Korang tak tahu yang hati aku ni penuh dengan luka yang tak berdarah , macam manalah korang nak tahu sebab aku tutup semua kesedihan aku dengan senyum yang dibuat-buat.. Pandai kan aku berdrama dan brlakon depan korang? Aku buat pun sebab aku rasa , buat apa nak tunjukkan kesedihan aku dan meraih simpati orang ramai sedangkan ramai lagi insan2 kat luar sana yang lebih menderita kesedihan daripada aku ni.. Kan?? Ha tau pun..

Sebabnya aku tak nak bersedih dan layan perasaan macam orang mati laki adalah adanya family tercinta , tersayang dan ter ter lah semuanya.. Aku sayang family aku especially my mak.. Walaupun aku suka gaduh dengan mak aku , ada apa2 hal aku akan cari mak jugak.. Macam tulah mak aku , kalau mak aku marah2 aku , last2 mak aku cari aku jugak.. Vice versa lah senang.. Betullah kata orang , mak akan banyak mulut (bising) kat anak sulung ni sebabnya SAYANG.. Tak gitu mak? He He He.. Korang akan perasan benda ni, bagi yang anak sulung lah.. Lepas tu , arwah opah aku.. Hm, yang ni aku akan nangis jap.. Aku banyak kongsi masalah aku dengan arwah opah aku.. Sampaikan soal cintan pun aku cerita kat opah aku.. Pemergian opah aku mmg buat aku sedih sangat2 sebab aku yang jaga arwah opah aku 1 bulan sebelum arwah opah meninggal.. :(  Lepas tu , adanya kezen2 aku yang memahami dan saudara sepupu sepapat se se semualah.. Lepas tu , opkoslah kucing2 yang aku adopt daripada pasar.. Kucing2 ni terlebih manja , sampaikan tidur pun sama2.. Tu opkoslah kan , dah aku yang manjakan bawak tidur sekali.. Lepas tu barulah kawan baik aku yang sorang ni.. Nurul Fatihah a.k.a M.. Semua masalah aku cerita kat dia even sekecil kuman pun.. Banyak sangat suka duka aku bersama dia.. Dah macam kakak aku , aku pulak yang terlebih manja sampaikan kalau takda dia , aku tak tahulah macam mana aku nak survive kat luar.. Aku ni malu sikit.. Ye kot.. Baru tadi aku luahkan something kat dia , mmg hal tu dia dan family aku je akan tahu.. Hah ! Korang jangan pikir bukan2 ye.. He He He.. Adalah  masalahnya , korang tak yah tahu pun.. Lepas tu , kawan baik aku lagi sorang ni.. Ala yang aku cerita tu , yang lelaki tu.. Erk , buat2 paham jelah ye.. Dia pun banyak semangat kat aku.. Dorang2 nilah semangat untuk aku terus tersenyum dikala aku sedih dan berduka..^_^

Sebab tu korang tak pernah tengok aku sedih / muka aku macam makan cuka.. Eh , pernah ke aku makan cuka? Entahlah , abaikan yang tu.. OK... Yang paling penting dalam hidup aku adalah menagih kasih Allah S.W.T supaya Dia berikan aku masa untuk gembirakan insan2 yang aku sayang  , supaya aku menjadi hambaNya didunia dan akhirat.. Amin..







Tiada ulasan:

Catat Ulasan