Ahad, 8 Julai 2012

Diari 1~~ Aku manusia lemah

Ya Allah , sesungguhnya aku hamba-Mu yang lemah..
Aku hanya insan biasa  ,
Yang ingin mencari cinta hakiki ,
Cinta hakiki yang diredhai Ilahi ,
Payah kurasakan untuk mencari ,
Hari demi hari aku mencari ,
Mencari cinta yang tulus suci ,
Yang mekar di sanubari insani..

Bukan cinta nafsu yang kucari ,
Tapi cinta fitrah insani ,
Yang disalurkan kepada jalan yang suci ,
Dan kuyakini pernikahan abadi ,
Adalah cinta yang hakiki ,
Untuk menggapai redha Ilahi ,

Aku telah bertemu sang adam tatkala aku melalui liku-liku kehidupan ,
Ya Allah , mungkinkah akan ada cerita cinta setelah aku menelusuri hidup hari demi hari ? ,
Adakah itu cinta tulus yang hakiki dan diredhai Ilahi ?
Namun , tekaan hamba-Mu ini salah , ada sahaja dugaan yang mendatang ,
Ya Allah , hinakah hambu-Mu ini untuk menggapai cinta hakiki yang diredhai ?

Ya Allah , berikanlah aku cinta ,
Untuk temaniku dalam sepi ,
Untuk membimbingku ke jalan-Mu ,
Untuk menjadikanku muslimah mithali ,
Demi meraih redha Ilahi..

Allahhu Rabbi ,
Sabarkanlah hatiku , tabahkanlah jiwaku ,
Moga aku tetap teguh pada-Mu ,
Sungguhku mencari cinta hakiki dan mendambakan Kasih dan Redha-Mu ,
Agar segalanya indah bersama-Mu Ya Allah ,
Amin , Amin , Amin Ya Rabbal Alamin..



nukilan sendiri + copy dari iluvislam.. V.. ^_^





 
 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan