Sabtu, 24 Mac 2012

Diari 1~~ Cik Arra tertarik dgn soalan junior Cik Arra . . nak tahu ? kena baca la . .

 Assalamualaikum . . 
 Cik Arra terbaca 1 post junior Cik Arra kt fesbuk . . Soalan junior Cik Arra tu berbunyi macam nie . 

 " KENAPA , kita perlu ada rasa RINDU ? 
 " KENAPA , kita perlu ada rasa SAYANG ?
 " KENAPA , kita perlu ada rasa CINTA ?

   dan KENAPA perlu rasa semua ni kalau akhirnya , semua perasaan ni boleh buat kita sakit ?
   
  Hah ? acano tu . . boleh korang pk kan jawapannya sambil baca post saya nie . . 

 Bismillahhirrahmannirrahim . . pandangan Cik Arra la . .  semua tu lumrah kehidupan . . Cik Arra pun penah rasa semua perasaan tu . . Bila kita rindu , tak siapa rindu kita . . Bila kita sayang , tak siapa pun pedulikan kita . . dan Bila kita cinta , tak siapa pun membalasnya . . kecuali SAYANG , RINDU , dan CINTA kita pada Allah S.W.T . . InsyaAllah pasti akan terbalas . . so , jangan takut untuk mendekati Allah , tapi takutlah apabila kita menjauhi Allah . . Cik Arra pun bukan baik , masing2 ada kelemahan dan kekhilafan diri . . tapi jangan jadkan itu satu penghalang untuk kita menjadi lebih baik  . . 

dan soalan y ke2 tadi , KENAPA perlu semua ni , kalau akhirnya kita akan rasa sakit dengan semua PERASAAN tu ? kalau semuanya indah , manis dan senang dalam setiap perkara yang ada dalam dunia ni termasuklah PERASAAN kita sekali , mmg kita akan jd manusia y rugi . . kalau lah kita tak da perasaan tu semua ? kita takkan tahu apa itu erti CINTA , SAYANG , dan RINDU . . dan manusia akan semakin takda perasaan sesama manusia . . sekarang pun ramai manusia y takda perasaan sampai sanggup bunuh kanak2 , bunuh ibu bapa , dan warga emas . . apatah lagi kalau kita takda perasaan tu semua . . mesti makin teruk dan nilai kemanusiaan akan menjadi kosong . . sebab perasaan CINTA  , RINDU , dan SAYANG bukan hanya pada seorg insan y bernama kekasih , tapi kepada semua . . especially pada family . .

so , Cik Arra akhiri ucapan Cik Arra y merepek2 nie dgn , CINTALAH pd Yang Esa dulu , InsyaAllah , semua rasa SAYANG , RINDU , dan CINTA tu akan indah . . AMIN . . :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan